Co to są ceny transferowe? - Porady z rachunkowości

Co to są ceny transferowe? - Porady z rachunkowości dokumentacja cen transferowych
zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. Kontrola dokumentów finansowych ma uwzględniać zarówno stronę merytoryczną, formalną, jak i rachunkową. W firmie powinna być powołana jednostka, która będzie odpowiadać za tą kontrolę i zatwierdzać poprawność dokumentów finansowych. Jest to o tyle istotne, że kontrola ta jest również prowadzona przez pomioty zewnętrzne, na przykład Urząd Skarbowy, który za nieprawidłowości w rozliczeniach wyznacza kary pieniężne. Zatrudnienie księgowego w firmie jest niezbędneCo jakiś czas pojawiają się zmiany w ustawach dotyczących podatków, rozliczeń finansowych, a także warunków zatrudniania pracowników. W związku z tymi zmianami niezbędne jest stałe monitorowanie przepisów, gdyż w przeciwnym wypadku łatwo o naruszenia i ponoszenie z tego tytułu różnych konsekwencji, w tym także natury finansowej. Dlatego właśnie zatrudnienie księgowego w firmie okazuje się niezbędne, zwłaszcza w przypadku tych firm, które szybko się rozwijają i prowadzą rozbudowane księgi finansowe. Ma on dzisiaj na pewno znacznie bardziej ułatwioną pracę, ponieważ na rynku pojawiają się odpowiednie interpretacje przepisów, z których może on korzystać. Podobnie jak istnieją rozmaite programy, ułatwiające dokonywanie obliczeń adekwatnie do istniejącego zapotrzebowania.Prawne podstawy pracy księgowegoPodstawą pracy księgowego jest opieranie się na obowiązujących przepisach, które w przeważającej mierze wynikają z istniejących ustaw. Jakie ustawy księgowy powinien w takim razie znać? Podstawowe to między innymi ustawa o rachunkowości oraz ustawa o VAT wraz z ordynacją podatkową. Inne to ustawa o podatku dochodowym oraz o podatku akcyzowym. Oprócz ustaw niezbędna jest oczywiście również znajomość Kodeksu cywilnego, spółek handlowych, a także kodeksu pracy. Znajomość tych przepisów jest niezbędna do prawidłowego realizowania zadań na stanowisku księgowego, a także do dokonywania wyliczeń i przygotowywania zestawień zgodnie z obowiązującym prawem.